The Lebanese Center for Human Rights (CLDH) is a local non-profit, non-partisan Lebanese human rights organization in Beirut that was established by the Franco-Lebanese Movement SOLIDA (Support for Lebanese Detained Arbitrarily) in 2006. SOLIDA has been active since 1996 in the struggle against arbitrary detention, enforced disappearance and the impunity of those perpetrating gross human violations.

Search This Blog

December 19, 2014

As-Safir - France 'psychologically torturing' Lebanese prisoner activists, December 19, 2014



"حملة إطلاق عبدالله" تهدّد بالتصعيد 



ردّت "الحملة الدولية لإطلاق سراح جورج عبدالله" على قرار تأجيل محكمة الاستئناف في باريس جلستها، التي كانت مقررة أمس، للنظر في الاستئناف المقدم من قبل محامي عبد الله جان شالانسيه التي رفضت المحكمة الإفراج المشروط الطلب التاسع للإفراج عنه. فأكّدت "الحملة" أنّ "أنشطتها التضامنية لن تتوقف، وأن العام المقبل سيشهد تصعيدا وتنويعا في أشكال التضامن، يوازي ما هو مقنع للحكومة الفرنسية بضرورة الإفراج عن عبد الله".
وأسفت، في بيان، "لاستمرار السلطات الفرنسية بممارسة أسلوب المماطلة والتأجيل في القضية"، واصفة هذه الممارسات "بأنها ترقى إلى التعذيب النفسي بموجب الاتفاقية الدولية لمناهضة التعذيب التي صادقت عليها فرنسا".

No comments:

Post a Comment

Archives