The Lebanese Center for Human Rights (CLDH) is a local non-profit, non-partisan Lebanese human rights organization in Beirut that was established by the Franco-Lebanese Movement SOLIDA (Support for Lebanese Detained Arbitrarily) in 2006. SOLIDA has been active since 1996 in the struggle against arbitrary detention, enforced disappearance and the impunity of those perpetrating gross human violations.

Search This Blog

June 11, 2014

Al-Balad - A delegation from the Islamic group visited Derbas and discussed with him the subject of the displaced, June 11, 2014



وفد من الجماعة الإسلامية زار درباس وعرض معه موضوع النازحين




زار وفد من "الجماعة الإسلامية" ضم رئيس المكتب السياسي عزام الايوبي والنائب الدكتور عماد الحوت والمسؤول السياسي للجماعة في الشمال حسن خيال، وزير الشؤون الإجتماعية رشيد درباس، في الوزارة.



واشار المكتب الاعلامي للجماعة الى ان "الوفد بحث شؤونا لبنانية عامة، وجرى التركيز على ملف اللاجئين السوريين إلى لبنان، وتم التأكيد العمل لتوفير كل الضمانات التي تكفل حقوقهم كلاجئين وبما لا يؤثر سلبا على الوضع العام في لبنان. كما بحث الوفد سبل تعزيز التعاون بين وزارة الشؤون ومؤسسات الجماعة العاملة على توفير الخدمات للاجئين بما يخفف من معاناتهم ويحفظ كرامتهم".

No comments:

Post a Comment

Archives