The Lebanese Center for Human Rights (CLDH) is a local non-profit, non-partisan Lebanese human rights organization in Beirut that was established by the Franco-Lebanese Movement SOLIDA (Support for Lebanese Detained Arbitrarily) in 2006. SOLIDA has been active since 1996 in the struggle against arbitrary detention, enforced disappearance and the impunity of those perpetrating gross human violations.

Search This Blog

September 27, 2012

Almustaqbal - Lebanon, Baalabek money aid to the displaced Syrian, September 27 2012


نظمت "حركة الارز الوطني" وبالتعاون مع جمعية "معا" لانماء البقاع، لقاء لمئتي عائلة من النازحين السوريين في بعلبك والبقاع الشمالي والهرمل تخلله تقديم مساعدات مالية وألبسة وذلك في مكتب الحركة في بعلبك في حضور رئيسها عادل بيان والاعضاء وفاعليات.
وتناول بيان اهمية اللقاء مشيرا الى "ان ما يحصل في سوريا حرب ابادة، وعلى المجتمع الدولي والعربي المساعدة في انقاذ الشعب السوري وانهاء ازمته التي يعانيها منذ اكثر من 18 شهرا". واكد ان "وضع النازحين مأسوي جدا وخصوصا قد بتنا على أبواب فصل الشتاء والبرد القارس لاسيما وان معظمهم يعاني ازمة سكن لائقة فيما معظم المساكن التي يقطنون فيها غير مؤهلة لفصل الشتاء ناهيك عن ازدياد اعداد العائلات النازحة الى المنطقة".


No comments:

Post a Comment

Archives