The Lebanese Center for Human Rights (CLDH) is a local non-profit, non-partisan Lebanese human rights organization in Beirut that was established by the Franco-Lebanese Movement SOLIDA (Support for Lebanese Detained Arbitrarily) in 2006. SOLIDA has been active since 1996 in the struggle against arbitrary detention, enforced disappearance and the impunity of those perpetrating gross human violations.

Search This Blog

December 22, 2010

Almustaqbal - six Sudanese entered illegaly - december 22,2010


راشيا ـ "المستقبل"
تمكنت قوى الأمن الداخلي في مخفر ينطا في قضاء راشيا من توقيف ستة سودانيين دخلوا خلسة من سوريا إلى الاراضي اللبنانية عبر الحدود بين بلدتي حلوى وينطا حيث حاصرتهم الدورية في منطقة تدعى المهدومة بين ينطا- عيثا الفخار- منطقة الكسارات.
والموقوفون هم علي المقرمي الزين حسن (23 عاماً)، عبد العظيم بن عبد داود علي (20 عاما)، سيدين محمد نصر دياب (22 عاما)، ولي الدين بن أحمد عوض الله الوسيلي (23 عاما)، عثمان بن فضل حبيب محمد (22 عاما)، حمد بن صالح محمد حمد (22 عاما).
وذكرت معلومات أن مواطنا من التابعية السورية أوصل السودانيين إلى الأراضي اللبنانية وعاد بعد أن زودهم بخريطة ليعبروا البقاع إلى بيروت، فيما سلم مخفر ينطا المتسللين إلى النيابة العامة في زحلة.

No comments:

Post a Comment

Archives