The Lebanese Center for Human Rights (CLDH) is a local non-profit, non-partisan Lebanese human rights organization in Beirut that was established by the Franco-Lebanese Movement SOLIDA (Support for Lebanese Detained Arbitrarily) in 2006. SOLIDA has been active since 1996 in the struggle against arbitrary detention, enforced disappearance and the impunity of those perpetrating gross human violations.

Search This Blog

September 27, 2012

Alakhbar - Lebanon, Time reporter accused of arms smuggling to Syria released on bail, September 27 2012


أخلى قاضي التحقيق العسكري داني الزعني، أمس، سبيل الرائد وسام عبد الخالق بكفالة قدرها 600 ألف ليرة لبنانية، والصحافي رامي عيشة بكفالة قدرها مليون ليرة، المدعى عليهما بجرم محاولة تهريب السلاح إلى سوريا.
وأكدت مصادر معنية بالملف أن الزعني سيسعى إلى منع المحاكمة عن الرائد عبد الخالق، الذي أوقف بالجرم المشهود وهو يحاول شراء أسلحة من الضاحية الجنوبية لبيروت. من جهتها، قالت قيادة الجيش في بيان أمس، إن ما تردد عن خضوع عبد الخالق لعمليات جراحية خلال فترة توقيفه نتيجة تعرضه للضرب «غير دقيق»، مستغربة «محاولة بعضهم التغطية على محاولات تهريب الأسلحة، أو الاتجار بها، والإخلال بالأمن، والدعوة في الوقت نفسه إلى محاسبة الذين يعملون لوقف هذه الأعمال، حفاظاً على الاستقرار».


No comments:

Post a Comment

Archives